torsdag 10 februari 2011

Det nya landet träder fram: Genom de högre energiernas flöden kan vi bygga det nya


Skrev precis en blänkare på Facebook om den energi som är speciellt påtaglig just nu:

Det är starka energier just nu, upplever jag och Nina. Också många vi mött senaste tiden på olika sätt. Jag har spontant känt att ngt är "på gång".
För några dagar sen fick jag mer ord på det; att det handlar om en ny öppning (i den här mångåriga processen av "förnyelse").
Och att vi kan trampa ny mark nu.
En ny avsats, plattform. Känns väldigt bra, hoppingivande.


Sedan Vattumannen "kom in" med start runt 20 januari (ofta lite tidigare), så har enhets- och gruppenergin ökat markant, tycker jag. V-mannens energi är så spännande, därför den kan vara både så sirlig och luftig, samtidigt ganska tät, komprimerad.
Inte på det här frampressande sättet (som har sina definitivt goda effekter i andra tecken-energier), utan mer "utsträckt".

V-mannens karaktär på mänskliga plan med "självständighet", också gärna gå "motvalls", mot strömmen. Där är Uranus tongivande, som "revolutionens" frambringare eller snabba förändringars kraft. Det ser vi också enormt starka exempel på i den och plötsliga händelseutvecklingen i Egypten, Tunisien m fl länder i området.

Den energi som kommer in nu senaste dagarna är ännu mer figurerad, dvs gestaltad. Den har ett mer direkt riktat anslag, upplever jag. Inte på ett i första hand personligt plan (även om det förstås kan vara så också ibland). Men i sin direkthet, sitt överflöd, sitt enorma välstånd.
"Genombrott" kom upp som nyckeltema nyligen.

På en SoulWork-träff vi hade nyligen upplevde vi att det var som en stark "vind" som drog in, med allt det nya.
Och som i Vattumannens kännetecken med det "friska, förnyande vattnet", kan det nu kännas brusande, forsande. Inte av ett fysiskt vatten, utan av det högre energimässiga flödet.

Som jag skrev ovan här, upplever jag det som att en ny nivå har nåtts, ett större flöde av kärleks- eller enhetsenergi har vidrörts i ett större sammanhang och ger sitt utströmmande svar.
Det är förstås också aktivering av "Kristusenergin", och samtidigt Modersenergin (ett ständigt samspel).
Kristus är ju också allas våra högre själsenergier, vår kärleksdimension.

Det är också så inledningen på hela detta år 2011 har känts till stor del, tycker jag.
Som en starkare bekräftelse på att vi gått in i det nya mer kraftfullt. Som att vi är redan i kontakt med, inte bara dessa fantastiska, upplyftande, förnyande och inkopplande energierna, för så har det ju varit länge. Utan också som ett nytt land träder fram, en ny mark. Att där kan vi bygga något mer stadigt, tydligt. Där kan vi mötas på nya sätt. Där kan den här större verkligheten som många anar på ett eller annat sätt ta mer form. Där det vi längtar efter och sökt så länge kan bli mer integrerat i vårt nu, att vi är redan där.

Det är något jag upplevt mkt starkt i tidigare perioder, mycket i mig själv och med vissa personer. Nu och under de senaste årens framväxande verkar mycket bli allt fortare integrerat hos allt fler. Det märks mer och mer i samhället, hela världen.
Ett annat tecken för mig är också när jag jobbar med människor; allt går fortare, lättare och ljusare.
Det kan förstås vara mkt tuffa öden och stora svårigheter som möter i dessa processer. Och ändå känns det som så stora resurser som finns mer nära nu. Omvandling tar plats enklare, mjukare, vackrare.


© CMM Nya Tiden, feb 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar