fredag 2 oktober 2009

Lite skön music som positiv och glädjefull avkoppling



Fick lite musik tillsänd mig idag från min fru som hon råkat hitta på nätet.
Kändes rätt att lyssna, inte minst eftersom texterna skulle vara mer livsbejakande, positiva, "andliga". Och blev faktiskt positivt överraskad. Jag lyssnar inte så mycket på musik, en och annan äldre "goding" ibland , och det som ungdomarna ibland tar fram (där får jag höra allt möjligt!).

"Walk with me...on the awakening journey"

- Gå med mig på uppvaknandets resa!

En härlig låt med ett band - Here II here (tidigare Inner Voice) - som jag inte hört talas om förut, vad jag vet. De förenar sin andlighet med skönsjungande stämmor, lite pojkbandpop, blandat med lugn rytmisk latino och etno-music. Samtidigt lite mer tuff stil än vanlig new-age.




En annan låt med dem, mer direkt "andlig" kanske - en suggestiv lovsång till olika mästare och upplysta, också olika gudomliga aspekter genom tiderna; Buddha, Kristus, Muhammed, Krishna, Maria, Sofia osv...



http://www.youtube.com/watch?v=HHZwUbCsgyo


© CMM Nya Tiden, okt 09.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar