onsdag 11 november 2009

Search Your Golden Heart, search...

Heart of Gold - Det Gyllene Hjärtat.
En härlig gammal klassiker från tidigt 70-talet (tror den spelades första gången -71) av och med Neil Young.





Som jag brukar säga, jag är ingen stor musikätare (som vuxen), men det här är en låt som dyker upp då och då.
Många tycker Neil låter för dj-g med sin skrovliga röst. Jag tycker han har en speciell luttrad charm.
Det är förstås också tidsandan, sentimentalitet säkert, ändå en sån härlig energi.

För mig är det ofta en viss stämning eller några rader som dyker upp i en låt som säger något just i stunden. Behöver inte vara så allvarligt, mer som en liten inkoppling eller påminnelse.

Just nu känns det här som en väldigt god vinkel där jag är, i en ny rörelse, riktning...

De egna orden som dyker upp, i denna "on-the-road-anda" låter såhär för mig:

..all love, freedom sunshine mind
and hope for all new beginners
there are no mistakes on this way
to be worn out in the ragged clothes
of hampered sorrorw, let it go
just take in the new
and let the old go...


© CMM Nya tiden, nov 09

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar