måndag 28 september 2009

Stöd det fria flödet av folkhälsa - vitaminer och alternativa metoder


Angående ämnet kring EUs lagförslag att försöka reducera och hindra det fria flödet av hälsa, bl a vitaminer, homeopati, ekoodlad mat m m, så efterfrågade jag helt nyligen i ett nyhetsbrev från Herkules om det inte skulle finnas en svensk namnlista för detta.

Och som "ett brev på posten" fick jag idag veta från en person, Zara med sin hälsoblogg, att det har startats ett sådant initiativ: http://www.vitaminfreedom.org. Hon kände inte till vad jag hade skrivit innan, men jag fick denna länk som kan vara viktig för många som vill ta aktiv del för det fria flödet av hälsa i Sverige och Europa (och förstås i hela världen)

Mitt tidigare inlägg om detta kan du läsa här om du vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar